 |
ÖTÜKEN TÜRKÇE SÖZLÜK |
|
|
|
 |
Tavsiye Edilen Eserlerimiz |
|
|
 |
KATALOGLAR |
|
|
|
 |
SATIŞ NOKTALARI |
|
|
|
 |
Özel Türk Yurdu Okulları |
|
|
|
 |
ÇOK OKUNANLAR |
|
|
|
|
 |
 |
Arama kriterlerine göre bulunan eser sayısı: 74
Sayfa: 1/5
Gösterilen: 1 - 15
|
| |
Adalet Menzili
|
1980'li yıllarda dünya basınında "Uzbek Affair" (Özbek Dâvâsı) olarak yer alan hadiseler silsilesini anlatır. Ruslar çeşitli sebepler icad ederek bütün Özbek Türklerini rüşvetçilik ve hırsızlıkla suçlarlar. Binlerce insanı tutuklar, yurtlarından sürer, onlara birçok şekilde zulmederler. Kimisi Ermeni asıllı olan Rus müfettişler, en büyük hırsız kendileri olmalarına rağmen suçu günahı olmayan Türk ailelerini önce parçalayıp sonra yok ederler. Maksatlı tahkikat yapar ve raporlar düzenlerler. Adalet Menzili gerçek vakıaları sadece isimleri değiştirmek suretiyle aktarır. Özbek Türklerinin korkulu bekleyişlerle geçen ve acıyla örülen yıllarının trajik bir hikâyesidir.
|
Beş Katlı Evin Altıncı Katı
Anar
Roman
İstanbul - 1995
ISBN 978-975-437-151-2
Aktaran: Yusuf Gedikli - 3. Hamur - 12x19,5 cm - 280 sayfa
Fiyatı: 14,00 TL
İndirimli Satın Al |
Türk okur ve eleştirmenlerinin Azerbaycan edebiyatına bakışını değiştirecek, Türk edebiyatına taze kan getirecek bir eserdir. Müstakil olarak ele alınabileceği gibi Ak Liman uzun hikâyesinin devamı olarak da ele alınabilir. 1992 yılında “Tahmine” adıyla Azerbaycan Türkiye ortaklığında filme alınmıştır. İyi bir roman mimarı olan Anar'ın, roman tekniği bakımından mükemmel bir romanıdır. Aykırı bir aşk hikâyesinin trajediyle sonuçlanmasını anlatır. İnsanlar arasındaki çekememezlikler, kıskançlıklar, rekabet ve onların ruhsal durumları; birbiriyle gayet güzel şekilde irtibatlandırılır. Olayların akışında “telefon”a kimi zaman netice alıcı, kimi zaman sinir bozucu bir rol verilmesi dikkate şayandır.
|
Sokakta
|
Bir sokağa tutulan fener ülkemizin iki yüz yıldır içerisinde bulunduğu karanlık dehlizi aydınlatıyor. Sokakta, insanı değişim, modernleşme gibi kelimelerin büyüsünden sıyırıyor. Faili meçhul elîm bir cinayetle başlayan olaylar bizimle onlar arasındaki mücadeleyi açığa vuruyor. “Vücutta hücre nasıl bağımsız bir varlıksa, nasıl ezelî denge kanununa göre o vücutsuz, vücut onsuz olamazsa, benim sokağım da odur dünya için. Bu sebepten dünyada olan şeyler sokağımı ve sokağımda olan şeyler dünyayı yakından ilgilendirir. Aynı denge kanununun gereğidir bu.”
|
|
Yorumlar(4) |
|
|
ABDURRAHMAN YAYLA
|
Cumartesi,29.12.2007 14:49:05
|
Değeri gerçek olanlar |
| Depdebesiz şamatasız olanların iştir kişinin aynası lafa bakılmazın en önemli temsilcisi bahhadin özkişi kişiliğiyle ve eserleriyle şimdiki edebiyet tacirlerinine yazdıklarının posmodern saçmalık ve melonkolik miğde bulantıları olduğunu ispatlayacak bir kalem
|
| |
|
aslıhan köse
|
Pazar,06.08.2006 10:13:44
|
aslıhan köse |
| bence müthişti.okuyun siz de yorum yapın.ama inanın mükemmel.
|
| |
|
recep nehir
|
Cumartesi,13.05.2006 20:23:20
|
|
| Ahmet Hakan Coşkun, 29 Ağustos 2004 tarihli sabah gazetesi yanlış olmuş eleştiren |
| |
|
recep nehir
|
Cumartesi,13.05.2006 16:43:11
|
100 temel eser arasına girdiğinde şaşılan kitap |
| neden girdiği tartışılan kitapta günümüz insanlığının bulundugu kötü hali en güzel şekilde anlatan mükemmel bir eser.ilk yorum benden okuyanların yorum yapmalarını istiyorum.karışık ama çok anlamlı bir eser.sabah gazetesi yazarı Emre Aközün 100 n temel eser içinde neden var dediği hatta torpilli oldugunu söylediği bir eser.Kendini bilmeyenler için bir yönlendirici niteliğinde... |
| |
|
Elveda Gülsarı
|
Gülsarı, cins ve ünlü bir yorga atın adıdır. Yazar, korkunç bir duygudaşlık yeteneğiyle bir yandan Gülsarı’nın doğumundan ölümüne kadar geçen fırtınalı hayat macerasını, diğer yandan onun biricik yetiştiricisi Tanabay’ın çilesini anlatır. Tanabay can çekişen sevgili atının başında geçmişiyle hesaplaşır. Kendini devrime, mutlu yarınlara adamış, ama siyasi rejim onun ömrünü mutsuzluklar ve sıkıntılar içinde geçirmesine sebep olmuştur. İçerisinde yaşadığı toplum değişim adı altında bütün değerlerini kaybetmiştir. Aytmatov, kendine özgü anlatım tarzı ve etkileyiciliği ile hikâyenin geçtiği tabiatı betimliyor, Kırgız - Kazak Türklerinin töre ve folklorunu ebedileştiriyor.
|
Dişi Kurdun Rüyaları
|
Aytmatov’un yazarlık seyrinin mahalli olandan evrensel olana taşındığı eseridir. Hıristiyanlık temel alınarak Sovyet rejiminin dinî hayat üzerindeki yanlış uygulamalarına, bunun bir neticesi olan uyuşturucu belasına ve bozulan ekolojik dengeye değinilmiştir. Farklı saiklerin bir araya getirdiği acımasız, serseri ve sorumsuz afyon kaçakçıları…. Bu kaçakçılarla yolu belli belirsiz kesişen bir dişi kurt… Bir devrin hüznüdür…
|
|
Yorumlar(10) |
|
|
TARHAN ZIK
|
Cuma,30.11.2007 21:12:18
|
iste size yorum |
merhabalar! ben azerbaycandan leyla. Cengiz Aytmatov benim araştırma alanımda. Size yardım edebilirim. "Disi kurdun ruyalari", "Kiyamet", "İdam kötügü" isimleriyle daha meshurdur ve dunyanin bir cok ulkelerinde yayımlanmıstır. Buyuk sayda okuyucusu vardir. Romanda dikkati ilk once Akbara ve Tasceyner adli iki kurd cekiyor. Akbara disi kurd, tasceyner ise erkek kurddur. İssik-gol vadisine uzaklardan gelmisler ikisi yalniz dolasir. İstedikleri sadace nesil artirmaktir, lakin bu inlara nasip olmuyor. 3kez dogum yapsalar da her defasinda onlari kaybediyorlar. Romanda baska bir sahs da var ki bu da Avdi Kallistratovdur. Avdi Kallistratov oz dusuncelerine gore ruhani mektebinden kovulmus bir papazdir. Maksadi insanları dogru yola cekmek onlara Allah"tan korkmayi ogretmektir. Bunun icin o, XX yuzyilin felaeti sayilan narkomaniyaya karsi savasmak kararina geliyor. Bu narkotik satanlari bulup onlardan oldugunu bildiriyor ve onlari bu yola surukleyen kisini bulabilmek icin narkotik toplamaya gidiyor. Ancak onun maksadini aciga cikariyorlar ve kendisini agacta İsa peygamber gibi carmiha cekiyorlar. Son nefesinde Avdi Kallistratov has-has topladigi zaman karsilastigi kurdu- akbarayi gormeyi arzu ediyor ve ilginc olsa da Akbara oraya GELİYOR. aVDİNİ PARCALAMAK İSTEYEN tASCEYNERİ kovuyor cunki Avdiye baktigi zaman kaybettiyi kurd balalarini hatirliyor. Ve sonuncu defa Akbara yine doguruyor, lakin bu defa ayyas Boston onun cocuklarini calıp satmak icin goturuyor. Akbara yavrularioni ariyor,Boston ise Akbaranin yavrularini aradigini bildigi icin nefret edtigi bazarbayin evine gidiyor. Bazarbay iyi biridir. Onun Gencesh isimli bir kucuk oglu var. Boston gittikden sonra yavrularinin hala bazarbayin evinde oldugunu dusunen akbara gunlerle orada bekliyor. Sonun da genceshi kaciriyor. Evladini kurtarmak icin ates eden Bazarbay oglunu olduruyor. Bu aciya dayanamayip gidip Bostonu da olduruyor ve teslim oluyor. Tabiat insanlardan onun yaratdiklarini mahvettikleri icin boylece intikam aliyor . Sorunuz varsa yanitlaya bilirim. Bazi sozleri azerice yazdim, ozur dilerim, turkcem iyi degil
|
| |
|
sena sapmaz
|
Cumartesi,27.01.2007 13:46:04
|
|
| ya arkadaşlar bu sitelerde kitap özeti diye yalvarmak yerine kitapları okusanız sizin çok daha iyi olur.en azından genel kültürünüz oluşurr.bence kitapları okyun ben cengiz aytmatovun hemen hemen butun kitplarını okudum çok hoş kitaplat bence mutlaka okuyun |
| |
|
buket büyükdere
|
Salı,07.11.2006 18:13:41
|
|
| ya kımse bakmıomu su sayfayaaaaaaa
ımdattttttttttttttt |
| |
|
buket büyükdere
|
Salı,07.11.2006 17:59:27
|
uffff |
| 08,11,06 yanı yrn bız bu kıtaptan sınava gırcez acıl ozet lazı adres wampirella_buket_666@hotmail.com
nolurrrrr |
| |
|
serdar düz
|
Cumartesi,01.04.2006 15:43:49
|
|
| kitabın özetini gönderebilir misiniz? acil |
| |
|
cüneyit şen
|
Salı,21.03.2006 09:36:54
|
|
| elif naber ben seni anlıyorum sen üzme canını bende sana katılıyorum msn im hkm_c51@hotmail.com byy |
| |
|
cüneyit şen
|
Salı,21.03.2006 09:34:07
|
|
| çok güzel olduğunu duydum yetkililerden bana özetini göndermelerini istiyorum çok memnun olurum adres hkm_c51@hotmail.com |
| |
|
ırmak angün
|
Çarşamba,25.01.2006 11:57:26
|
|
| çok güzel olduğunu düşünüyorum bu kitabın özetini irmak_angun@mynet.com adresime gönderirmisiniz
|
| |
|
elif çalışır
|
Salı,25.10.2005 21:16:18
|
|
| neden kitabın içeriğini içindeki karakterleri ve olay yerlerini anlatmıyorsunuz amacınız sadece kitap satmakmı yoksa ödevlerimizde yardımcı olabilirmisiniz? cvp beklicem bilgilerinize arz ederim... |
| |
|
oğuzhan tengilimoğlu
|
Cumartesi,08.10.2005 13:41:28
|
benim bu konuda ödevim var ne yapabilirim |
| çoook güzel olduğunu umarım ama okumadım
|
| |
|
Gün Olur Asra Bedel
|
Yürek paralayan, tüyler ürperten bir haykırış…. Geçmiş, bugün ve yarın; bilim-kurgu, gerçek ve efsane bir arada gözler önüne serilir... Derin ve temiz aşklar, efsane ve masallar, KGB'nin acımasız uygulamaları, okuru heyecandan heyecana sürükler. Birbirinden ilginç ve sürükleyici konular ustalıkla bütünleştirilerek sunulur. “Mankurt” hikâyesi bu eserle kültürümüze mal edilir. Yedigey, ölen emektar arkadaşı Kazangap'ın cenazesini mezarına götürürken, kendisinin ve milletinin geçmişini, acı-tatlı, düşündürücü yanlarıyla bir bir gözlerinin önünden geçirir. O gün “asra bedel bir gün” olur.
|
|
Yorumlar(14) |
|
|
kbr dldkn
|
Pazartesi,24.12.2007 21:43:44
|
İç Anadolu ve İç Türkistan |
| Kitabı okuyunca şunu düşündüm; Orta Anadolu ve Orta Asya ne kadar da çok benziyor birbirlerine. İnsanları da tıpatıp aynı. |
| |
|
Erkan Güngör
|
Salı,15.05.2007 20:01:24
|
bu kitabın ingilizcesi lazım nasıl temin edebilirim |
| Merhaba arkadaşlar,
Yabancı bir arkadaşıma bu kitabın ingilizcesini göndermek istiyorum. Bu kitabın ingilizce olarak basılıp basılmadığı konusunda bilgim yok. Eğer ingilizcesi varsa nasıl temin edebilirim.
Yadımcı olabilirseniz sevinirim. |
| |
|
AHMET YILMAZ
|
Salı,22.08.2006 17:15:02
|
BİRDE OKUMAYI DENESENİZ |
| Sağdan soldan özet dileneceğinize okumayı deneseniz çok daha iyi olur.Enfazla iki gününüzü alır.Ne kaybedersiniz sanki anlamıyorum. |
| |
|
Yeşim Baydan
|
Pazartesi,22.05.2006 20:03:55
|
Çok güzel amaa |
| Kitap gerçekten çok güzel yukarıda çıkardığınız özet azda olsa kitabın nasıl bir içeriğe sahip oldugunu anlatıyor.İlk okudugumda yaklaşık 200 sayfasına kadar hiçbişey anlamadım.Uzaylılar,kozmonotlar...Kitabın başında ölen bir adamı kitabın neredeyse sonunda gömüyorlar.Bu kitabı anlamak için bir defa okumak yetmez... |
| |
|
ezgi yıldız
|
Pazartesi,24.04.2006 19:56:09
|
ezgi |
KİTABI OKUDUM ÇOK GÜZEL BİR KİTAP CENGİZ AYTMATOV'UN EN BEGENDİGİM KİTABI. TEK KELİMEYLE HARİKA.
|
| |
|
burak tosun
|
Cuma,24.03.2006 20:16:02
|
cok gusel bi rpman |
| abi bana bunun ozeti lazim acele... |
| |
|
sabri kıraç
|
Cumartesi,11.03.2006 23:21:53
|
HELAL OLSUN BABA |
| Daha ne diyeyim ki ya bu roman için son derece özentili tek kelimeyle mükemmel bir kitap insallah herkez okuma sansına malik olur |
| |
|
sevilay naz
|
Salı,17.01.2006 13:19:34
|
Sürükleyici kitap |
| Bikere kitap bozkır kültürünü anlatarak iç anandolu havasını bize getiriyor.Yazar değişik olayları bağlama ustalığıyla kitabı elimizden bırakmamıza izin vermiyor. |
| |
|
celal süleyman
|
Çarşamba,11.01.2006 21:49:03
|
hararetle tavsiye olunur |
| üniversite yıllarında hocamın zoruyla okumaya başladığım bu kitap beni çok etkiledi. yazar yazarlığın doruğuna çıktığı bu kitap bir romandan ziyade tarih kitabıdır.roman mükemmel bir olay örgüsüne sahip bilhassa mankurt efsanesi çok anlamlı roman okumak isteyen herkese tavsiye olunur. |
| |
|
zeynep yavuz
|
Pazartesi,21.11.2005 12:22:32
|
FARKI SİZ DE GÖRÜN |
| kültürel değerlerimizinnn bu kadar canlııı yansıtıldığıı,sürükleyici,insanın ruhuna hitap eden,mükemmel bir kitap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
| |
|
MELİKE EMİNE ŞEN
|
Cumartesi,19.11.2005 12:47:33
|
OKUMAKTA GEÇ KALMAYIN |
| Tüm gençliğin okuması gerken bir kitap 2.okuyuşum yine aynı zevki aldım gecikmeden siz de okuyun ,bu zevkten mahrum kalmayın. |
| |
|
muhammet ali öztürk
|
Perşembe,12.05.2005 21:45:03
|
Bu romana tek şey sölenir;BRAVO |
| Gerçektende okuyucunun en ihtiyaç duydugu ögrenme hazzını, sürüklenme hissini ve beynine verecegi yeni kelimelerin muazzam lezzetini bulabilecegimiz tek roman.Cengiz Aytmatov'u ayakta alkışlıyorum... |
| |
|
hamdullah kaplan
|
Salı,10.05.2005 17:08:17
|
kitap budur! |
| Her Türk gencinin okuması gereken mükemmel bir eserdir,fazla söze ne hacet var,okuyun da farkı fark edin. |
| |
|
mehmet yılmaz
|
Perşembe,25.11.2004 16:55:24
|
Dünyanın en güzel romanı |
| Aytmatov için ne desek beyhude;sadece Türk dünyasının değil bütün edebiyat aleminin en büyük yazarıdır o... |
| |
|
Toprak Ana
|
Erkekleri askere alınan köylerde geride kalanların çektiği sıkıntılar etkileyici bir üslupla anlatılır. Eldeki yetersiz yiyeceğin muhtaç olandan başlanarak dağıtılması, dört gözle beklenen hasat zamanları, umutların hasat zamanına ertelenmesi, savaş yüzünden ürünün hemen hepsinin merkezden istenmesi, boşa çıkan umutlar, yine açlık, sefalet, bir yandan cepheden gelen ölüm haberleri, umutsuz bekleyişler, savaşın uzun sürmesi üzerine aşağı çekilen cepheye çağrılma yaşı, yine gidenler, ayrılıklar, gözyaşları... Yani tek kelimeyle ve bütün zulmetiyle; savaş.
|
|
Yorumlar(56) |
|
|
ilyas çakırcalı
|
Pazartesi,03.09.2007 11:37:51
|
ilyas çakırcalı |
| arkadaşlar 5 ay önce özet istemiştim ama iyiki kimse bana özet göndermedi kendim okudum ve kitabı bitirdim özetimide çıkardım dönem ödevimdi zaten 100 verdi hoca iiki kolaya kaçmamışım çok güzel bi kitaptır.
|
| |
|
Abdurrahman Avcu
|
Çarşamba,21.02.2007 12:25:26
|
Özeti Bırak! Okumaya Bak! |
| Söze önce, bu kitabın özetini isteyenlere tepkiyle başlıyorum. Kitap, sadece özeti alınarak değerlendirilen bir nesne değildir. Onu bizzat okumak gerekir. Sizden özet isteyen hocalar da, okumuş olduğunuzu düşünüyor zaten. Lütfen böyle saçma sapan özet istekleriyle sayfayı kirletmeyin!... Elbette bunları yazmak istemezdim; lâkin ne yazıkki bu yazılar beni sukut-u hayâle uğrattı. Bu, çok şâyân-ı teessüf bir hâdise...
Cengiz Aytmatov'un bu eseri gerçekten -acılı olsa da- çok güzel. Her yaştan insanın okuması lâzım.
|
| |
|
ahmet cengiz
|
Çarşamba,07.02.2007 21:03:09
|
|
| e-mailim yuksexessss@hotmail.com |
| |
|
ahmet cengiz
|
Çarşamba,07.02.2007 21:02:18
|
kitap |
| toprak ana kitabının özetini çıkarmam gerekiyo ama ben çıkartamıyorum nolur e-mailime göderirmisiniz nolur ihtiyacım var |
| |
|
ilyas çakırcalı
|
Pazar,04.02.2007 20:24:31
|
toprak ana |
| ÇOK ACİL OLARAK TOPRAK ANA NIN ÖZETİNİ YOLLARSANIZ ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOKKKKKKKK İYİ OLUR DÖRT GÖZLE E-MAİL ADRESİME YOLLAMANIZI BEKLİYORUM ADRESİM sari_zeybek1992@hotmail.com
İLYASSSsss |
| |
|
beyhan vardar
|
Salı,30.01.2007 14:33:34
|
özet |
| toprak ana'nın özetine ihtiyacım var eğer e-mail adresime gönderirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler. |
| |
|
GÜLÇİMEN KAHRAMAN
|
Salı,30.01.2007 13:28:00
|
toprak ana özeti |
| arkadaşlar toprak ana özetine ihtiyacım var.hemen buğün.özeti barby_sevimli@hotmail.com adresime gönderirmisiniz. |
| |
|
NAZMİ akın
|
Cuma,26.01.2007 14:45:24
|
toprak ana özeti!!! |
| bana bu kitabın özetini lütfen yollayabilirmisiniz lütfen!!!!bu email adresine yollayın:gs_emre_45@hotmail.com
|
| |
|
özgür çandar
|
Cumartesi,20.01.2007 15:26:33
|
özgür çandar |
| Toprak ana. . . bukadarda acı çekilirmi diyoruz kitabı okuyunca, iki oglunu ve eşini
savaşa kurban eden ananın gözyaşlarını içinde hissediyor insan. bagımsızlık ugruna,
namus ugruna kaybedilen binlerce can... ve savaşta herşeyinin kaybeden bir anayla , savaşın üzerinde oldugu toprak ananın yürekli sızlatan bir sohbeti . . .
kesinlikle okunması , ve yüreklere kazınması gereken bir yapıt .
ozgur_candar@hotmail.com |
| |
|
alperen aygün
|
Çarşamba,10.01.2007 17:14:54
|
çoooookk aciilll lüttfenn!!!!!! |
| bana acill toprak ananın özeti lazımm lütfenn bii kişi bana emaille yollayabilirmi acabaa!!! email=alperen406@hotmail.com |
| |
|
buket sevgi
|
Cuma,05.01.2007 13:38:22
|
bukett_- |
| bana çok acil toprak ananın özeti gerekiyor buketblondy@hotmail.com lütfenn |
| |
|
mustafa arikci
|
Salı,02.01.2007 15:16:11
|
ilerizekakıza |
| pardon ama e posta adresin nerde anıl çınar |
| |
|
enes aydın
|
Salı,28.11.2006 07:51:48
|
gönülden sevdiysen eğer toprak ana okumaya değer!!! |
| gökçe katılıyorum sana,harbiden güzel bir kitap.Unuttuğumuz veya hiç yaşamadığımız duyguları hatırlattı bana;sadakat,vatan sevgisi,özveri,yardımseverlik!!! |
| |
|
gökçe ceylan
|
Pazar,12.11.2006 20:20:54
|
toprak ana... |
| kitabı hocamın tavsiyesiyle okudum.iyiki de okumuşum çok güzel bir kitap.savaşın bir insan üzerindeki etkilerini çok iyi anlatmış.cengiz aytmatov'un diğer kitaplarını da mutlaka okuyacağım. |
| |
|
özge onan
|
Salı,01.08.2006 09:49:20
|
SLMM..!!!! |
| slm ben yeniyim dee bana lütfen arkadaşlarr cengiz aytmatov'un gün olursa asra bedel kitabının özetinin yollarsanız sevinirrim.... ozgeonan@mynet.com lütfenn..... |
| |
|
atalay boşver
|
Çarşamba,07.06.2006 19:30:29
|
toprak ana |
| bana acilen toprak ana nın özeti lazım lütfen elinde olan biri e-meil adresime yollasın çok acele lazım a-meil adresim ata_juventus@hotmail.com bekliyorum. |
| |
|
sena akgün
|
Perşembe,01.06.2006 18:23:29
|
toprak ana |
| bana yoprak ana nın özetini yollayın lütfen e mail adresim sena_akgun@hotmail.com |
| |
|
sena akgün
|
Perşembe,01.06.2006 18:22:29
|
sena akgün |
| ne olur benim e-mail adresime toprak ana'nın özetini yollayın e mail adresim:sena_akgun@hotmail.com ne olur yollayın |
| |
|
çağnur filiz
|
Pazartesi,29.05.2006 15:25:25
|
toprak ana |
| toprak ana romanının,gün olur asra bedel romanının ve beyaz gemi romanının özetini e-mailime yollayabilirmisiniz?teşekkürler:) |
| |
|
tuğba şen
|
Pazartesi,22.05.2006 16:05:32
|
özeeeeeeeeeeeeet |
| arkadaşlar bana acilen bu kitaben kahramanları ve kısa bi özeti lazım.gönderebilirseniz çok sevinirim.e-mail adresim:tugbayalin1905@gmail.com |
| |
|
berk can
|
Salı,02.05.2006 17:36:45
|
pardon |
| bu arada msn adresim comely_17@hotmail.com |
| |
|
berk can
|
Salı,02.05.2006 17:32:42
|
slm |
| toprak ana kitabı olağan üstü bir şekilde anlatılmış özetini çıkarttım çook hariha |
| |
|
büşra demir
|
Perşembe,20.04.2006 19:00:22
|
gün olur asra bedel romanını okuyan varmı |
| okuyorum ama yetiştiremycem dönem ödevi için lazım yrdmcı olun ltfn gtrst_busruk@hotmail.com |
| |
|
selim ata
|
Pazar,09.04.2006 11:14:12
|
toprak ananın özeti |
| ya bana toprak ananın özetini hemen yollıyabilirmisiniz az ayrıntılı olursa sevinirim gıcık hoca bana takdıya ne yapsam batıyo o yüzden ii bi özet yazmam lazım özeti e-mail adresime yollıyabilirsiniz cell-o-paris@hot |
| |
|
yasemin çiçek
|
Çarşamba,05.04.2006 15:36:44
|
toprak ana |
| arkadaşlar acil olarak toprak ana' nın özetine ihtiyacım var rica etsem mail adresime özetini gönderebilir misiniz? ccicek_87@hotmail.com |
| |
|
fatma doğan
|
Pazar,12.03.2006 16:35:54
|
toprak an |
| toprak anayı okumayı düşünüyorum. neden hepiniz özetini istiyorsunuz?anlatımı çok mu ağır ya da sıkıcımı? özetini kendinizin çıkarmak istememesinin nedenini yazarsanız sevinirim.kitap seçimim için önemli |
| |
|
Erhan Ceylan
|
Cuma,10.03.2006 14:50:14
|
Özet Lazım |
| Bana acil Toprak ana kitabının özeti lazım.Lütfen yardım edebilirmisiniz?E-mail adresim erhanceylan_@hotmail.com her zaman dinlemedeyim lütfen yardım edin.Şimdiden teşekkür ederim |
| |
|
samet tolun
|
Pazartesi,06.03.2006 13:52:53
|
TOPRAK ANA |
| toprak ana nın özetini çıkarmam gerekiyor en son tarih 09.03.2006LÜTFEN e-mail adresime gönderin çok zorluk çekiyorum gönderirseniz sevinirim. |
| |
|
kerim belen
|
Salı,21.02.2006 15:50:57
|
kerim BELEN |
| bir kitap özeti cıkarmam gerekiyordu. sizin kitabınızı seçtim. en kısa zamanda özetini yollarsanız çok sevinirim...
|
| |
|
samet savaşçı
|
Pazar,19.02.2006 15:16:03
|
Toprak ana |
| bana da bu kitabın özteni gönderirseniz çoooook ama çoooook sevinirim
hotmail im savascis@hotmail.com |
| |
|
atay ibrahim
|
Cumartesi,04.02.2006 11:25:47
|
toprak ana |
| lütfen bana bu kitabın özetini yollayın e posta adresim atay_123@hotmail.com
|
| |
|
dilan hazar
|
Perşembe,02.02.2006 11:46:53
|
toprak ana |
| yukarıda biraz önce yazdıklarımın hepsini dilan_hazar_94 hotmail adresime yollarsanız sevinirim (acele) |
| |
|
dilan hazar
|
Perşembe,02.02.2006 11:08:58
|
toprak ana |
| torak anadaki kişilerin fiziksel ruhsal özelliklerini dil ve anlatım özelliklerini anlatıcısını yardımcı kişileri bilmiyorum bana yardım edin e-mail adresime yollayın |
| |
|
dilan hazar
|
Perşembe,02.02.2006 10:46:49
|
toprak ana |
| toprak ananın özetini çıkarmam ve ne zaman yazıldığını öğrenmem gerekiyor özeti çıkaramıyorum bana yardım edin toprak ana'nın özetini ve ne zaman yazıldığını e-mail adresime yollayın
|
| |
|
merve şahin
|
Salı,31.01.2006 23:02:12
|
toprak ana |
| bana toprak ananın özeti lazım gönderebilirseniz e mail adresime çok sevinirim |
| |
|
mahir yılmaz
|
Cuma,20.01.2006 20:52:26
|
Gerçekten müthiş |
| Ya ben bu kitap gibi sürükleyici bir kitap okumadım |
| |
|
özlem öz
|
Pazartesi,16.01.2006 02:13:49
|
özlem öz |
| finallerimde bu kitaptan sorumluyum bana kitabın anafikrini ve konusunu yollarsanız sevinirim
|
| |
|
kutluhan peker
|
Perşembe,12.01.2006 21:59:39
|
toprak ana özeti |
| ödevim olduğu için sizden toprak ananın özetini istiyorum e_mail adresime gönderirmisiniz? ares5252@hotmail.com |
| |
|
kenan mutlu
|
Salı,03.01.2006 09:31:20
|
toprak ana |
| toprak ana özet |
| |
|
gökçe günlü
|
Cumartesi,31.12.2005 16:57:16
|
gökçe günlü |
| Toprak ana süper bir kitap.Onu hocamın tavsiyesiyle okudum.iyi ki okumuşum. |
| |
|
serpil gürkan
|
Pazartesi,12.12.2005 13:23:42
|
dişi kurdun rüyaları |
| kitap çok güzel ama kısa zaman da özetine ihtiyacım var adresime gönderirseniz sevinrim lütfen:-) |
| |
|
zeyno UĞUR
|
Pazar,04.12.2005 18:32:27
|
|
| Toprak Ana'yı çok merak ediyorum.Özetini görmek istiyorum.Bana gönderirseniz sevinirim.
puhaha1_seyneph@hotmail.com |
| |
|
Hüsnü UĞURLU
|
Pazar,04.12.2005 17:55:29
|
|
| TOPRAK ANA'yı okudum kendi düşüncem ile özeti karşılaştırmak istiyorum o yüzden Toprak Ana'nın özetini gönderirseniz çok memnun olurum.
mail adresim: hugurlu@adalet.gov.tr |
| |
|
ferhat boyar
|
Cuma,02.12.2005 23:17:10
|
özet |
| öncelikle bu siteyi yaptığınız için size çok teşekkür etmek istiyorum ''gün olur asra bede''l romanın özeti bir kaç güne kadar hocaya götürmem lazım. ben özetini çıkaramadım eğer mail adresime gönderirseniz buna çok sevinirim ferhatboyar@hotmailcom |
| |
|
abdurrahim bestil
|
Çarşamba,30.11.2005 13:16:14
|
|
|
| |
|
abdullah aydogan
|
Pazar,27.11.2005 17:05:56
|
merhaba |
| merhaba bana çok acele toprak ana'nın özetini gönderirseniz çok sevinirim selamlar abdullah aydoğan adresim aaydogan1@muhasebat.gov.tr |
| |
|
Fatih Düzyol
|
Çarşamba,09.11.2005 19:58:17
|
özet |
| İİ günler bana Toprak ananın Özetini yolarsanız çok sevinirim
Göndermek için adres:fatihduzyol@hotmail.com |
| |
|
fehat boyar
|
Pazartesi,31.10.2005 23:37:37
|
|
|
| |
|
Aslıhan Köse
|
Pazar,23.10.2005 10:36:46
|
TOPRAK ANA |
| KESİNLİKLE HARİKA BİR KİTAP.AMA ANLAŞILMASI ZORDU. |
| |
|
mehmet yılmaz
|
Salı,20.09.2005 11:32:57
|
ciddiyetsiz notlar... |
| yazılanların hiçbir süzgeçten geçmeden yayınlanması son derece ilginç ve bir o kadar da tehlikeli...Aytmatov gibi zirve bir yazarı sırf dönem ödevi endişasiyle okuyan(hatta okuyamayan) ya da sırf tembellik adına özet arayanların basit notlarının bu kısımda yer alması vahim bir hatadır. Ötüken Neşriyat yetkillilerinin bu hususa dikkat etmeleri gerekiyor diye düşünüyorum. |
| |
|
mehmet yılmaz
|
Salı,20.09.2005 11:23:58
|
CENGİZ AYTMATOV |
|
Dünyaca meşhur Kırgız yazarı,mütercim,gazeteci ve siyasetçi. 12 Aralık 1928’de Kırgızistan’ın Talas eyaletine bağlı Şeker köyünde doğdu. Babası Törekul,annesi Nagima’dır.
Bişkek Veteriner Fakültesinden mezun oldu. Yazarlığa 1952’de başladı. Moskova Üniversitesi Edebiyat Bölümünü de bitirdi. 1959’da Kırgız Pravda’sı muhabiri oldu. “Dağlar ve Steplerden Masallar” adlı hikaye kitabıyla büyük şöhret kazandı. Kitap 1963’te Lenin ödülü kazandı. Bu ödül ayrıca onu,en genç Lenin ödüllü yazar yapmıştır.
Eserlerini Kırgızca ve Rusça kaleme alan Aytmatov,eserlerinin çoğunda tema olarak aşk,dostluk,savaş devrinin acıları ile Kırgızların gelenek ve göreneklerini işlemiştir. Totaliter sistemleri eleştiren eserler de vermiştir. Eserleri Türkçe’nin yanı sıra 150’den fazla dile tercüme edilerek milyonlarca baskıya ulaşan Aytmatov, 1958’de Kırgız Yazarlar Birliği Prezedyumu üyeliğine,1962’de Kırgız sinematografi işçileri birliği birinci sekreterliğine getirildi. 1966’da SSCB Yüksek Sovyeti üyeliğine getirildi. 1967’de SSCB Yazarlar Birliği Yürütme Kurulu Üyesi oldu. 1968’de Sovyet Devlet Edebiyatı ödülünü aldı. Son yıllarda politikaya da atılan Aytmatov,Kırgızistan Meclisinde Talas bölgesi milletvekilliğinin yanı sıra Kırgızistan’ın Benelüks ülkeleri büyükelçiliğini de yapmaktadır. Uluslar arası Cengiz Aytmatov Vakfı onur başkanlığının yanı sıra DA(Diyalog Avrasya) dergisinin yayın kurulu üyeliğini de yapan Aytmatov, uluslar arası diyalog çalışmaları içinde de yer almaktadır.
TÜRKİYE’DE NEŞREDİLEN ESERLERİ:
Aytmatov’un eserleri halen Ötüken Neşriyat, DA Yayınları ve Cem Yayınevi tarafından basılmaktadır.
ROMAN: Gün Olur Asra Bedel, Dişi Kurdun Rüyaları, Elveda Gülsarı, Kassandra Damgası, Beyaz Gemi
HİKAYE: Toprak Ana, Cemile, Erken Gelen Turnalar, Al Yazmalım Selvi Boylum, Yıdırım Sesli Manasçı,Yüzyüze, Deniz Kıyısında Koşan Ala Köpek, Cengizhan’a Küsen Bulut, Öğretmen Duyşen, Kızıl Elma, Deve Gözü, Asker Çocuğu, Beyaz Yağmur, Oğulla Buluşma
TİYATRO: Fuji-Yama
HATIRAT: Şafak Sancısı, Çocukluğum
|
| |
|
ayneddin yesbol
|
Çarşamba,01.06.2005 16:32:49
|
toprak ana özeti |
| toprak ana kitabını okudum ama çok ağır bir dilde yazılmış anlamakta çok zorlandım zorlanmamın bir başka nedenide ben Kazakistan vatandaşıyım ve bu kitabın özetine ihtiyacım var bana bu kitabın özetini yollayabilirmisiniz yollarsanız çok sevinirim.
e-mail adresim aynikazak@hotmail.com
Ayneddin Yesbol |
| |
|
kübra tur
|
Pazartesi,16.05.2005 20:07:48
|
|
| e-mail ile yollatın |
| |
|
kübra tur
|
Pazartesi,16.05.2005 20:03:17
|
toprak ananın özeti |
| evet bu eserleriniz çok güzel rica ediyom bugun toprak annanın özeti ne olur |
| |
|
MUHİTTİN YALÇIN
|
Salı,03.05.2005 15:53:22
|
toprak ana |
| Toprak ana`nın özeti çıkarmam gerekiyor bunun için özeti çıkarmakta güçlük çekiyorum bana yardım edin bana toprak ana`nın özetini e-mail`ime yollarmısınız...
|
| |
|
ANIL ÇINAR
|
Pazar,01.05.2005 18:27:44
|
toprak ana |
| toprak ana`nın özeti çıkarmam gerekiyor bunun için özeti çıkarmakta güçlük çekiyorum bana yardım edin bana toprak ana`nın özetini e-mail`ime yollayın... |
| |
|
Beyaz Gemi
|
Masalla gerçeği birleştiren bir eserdir. Geçmişi temsil eden dede ile geleceği temsil eden çocuk arasında dramatik bir ilişki kurarak insan duygu ve düşüncelerine kendine has yorumlar getirilir. Adı eserde hiç geçmeyen çocuğun saf ve temiz dünyasından, hayatın acı ve çıplak gerçeğine uzanan bir roman kurgusu meydana çıkarılır. Aytmatov’un, edebiyat âleminde geniş akisler uyandıran, uzun yıllar tartışılan, verilmek istenen mesajla yaratılan tiplerin büyük bir uyum sağladığı eserlerinden biridir.
|
|
Yorumlar(28) |
|
|
metin güler
|
Pazar,21.10.2007 18:23:27
|
|
cengiz aytmatovu önceden sadece edebiyat derslerinden tanıyordum.. cengiz aytmatovun konyaya söyleşi için gelmesiyle toprak ana ve beyaz gemi adlı kitaplarını aldım..ikisinide okudum ve çok hosuma gitti.. digerlerinide alıp okumayı dusunuyorum ve herkese tavsiye ederim..
|
| |
|
müge çağlar
|
Perşembe,15.03.2007 21:26:35
|
müge çağlar |
| ben beyaz gemi romanı öğretmenim yıllık ödev verdiği için okuycaktım. internetten özetine baktım cok hoşuma gitti ertesi gün hemen gidip romanı aldım 4 saat içinde okudum cok güzel ve sürükleyici bi roman herkese okuması için tavsiye ederim
|
| |
|
lapis_marin a
|
Pazar,04.03.2007 22:39:33
|
|
| gece 10 dan 4 e kadar okudum. ve müthiş etkilendim. Özellikle sonu müthiş olmuş. Uzun süredir bu kadar iyi bi kitap okumamıştım. kesinlikle herkese tavsiye ediyorum. |
| |
|
dilek gökdeniz
|
Çarşamba,21.02.2007 20:06:53
|
herkes farklı |
| arkadaslar bu kıtabı vize sınavımda okumadığım için kaldım şimdi okuyup vizemi geceyim yeter ama tad alarak okuyacağım. ayrıca kıtap iiçin soylenen küçük düşürücü laflar için arkadasları kınıyorum lütfen emeğe saygı... |
| |
|
pelin korkmaz
|
Perşembe,05.10.2006 17:05:23
|
nasıl acaba |
| birazdan kitabı almaya gidicem ama gitmeden önce bi yorumlarınızı okıyım dedim güzel bi kitaba benziyor.benim gibi kitap okumasını seven arkadaşlarım bu benim msn adresim=naught_pelin öpüyorum hepinizi:)))) |
| |
|
sibel karaosmanoğlu
|
Çarşamba,09.08.2006 19:02:51
|
|
| Bu okuduğum en güzel kitaplardan biri.İnsana bazen kim olduğunun hatırlatılması gerekiyor. |
| |
|
özge günel
|
Cumartesi,20.05.2006 10:10:07
|
süper |
| bence beyaz gemi kitabı sürükleyici bir kitap.maral ana, cocuğun yok olması falan hayal ürünü ama bu hayal ürünleri kitabı daha etkili anlatmış.okuyun işte bişey kaybetmezsiniz
|
| |
|
simge ene
|
Salı,18.04.2006 18:25:45
|
duyduklarınıza inanmayınnn....... |
| bende başta kitaba hiç başlamak istememiştim nedeni kitap hakkında duyduğum yorumlar.... ancak şu an kitabı beğenerek okuyorum gayet etkileyici ve sürükleyici.... beğenmeyenler bence kendilerini vererek okusunlar tabi başarabilirlerse... :) ben herkese tavsiye ediyorum bir kere denesinler en azından......... |
| |
|
u ukk
|
Salı,18.04.2006 13:15:08
|
beya |
|
| |
|
simge ene
|
Pazar,05.03.2006 11:47:44
|
simge |
| ya ben kitabı daha okumadım zaten ödevim olmasa okumayı da düşünmezdim bu tür kitaplardan pek hoşlanmıyorum bence bıraksınlar da herkes sevdiği kitapları okusun öğretmenlere duyrulur.... |
| |
|
ırmak angün
|
Çarşamba,25.01.2006 11:59:49
|
|
| bana bu kitabın özeti lazım ltf okuyan biri bu kitabın özetini bana en geç cuma gününe kadar gönderebilirmi adresim irmak_angun@mynet.com ltf rica ediyorum |
| |
|
MELİHA KARAGÖZ
|
Cuma,20.01.2006 22:22:28
|
ANLATILANLAR O KADAR GEÇEKÇİ İŞLENMİŞ Kİ |
| Bu kitabı iki yıl önce, tembel kuzenim Aysel dönem ödevi olarak almış ama ben okuyup hazırladım. Ktabı zoraki okudum am iyiki okumuşum yazar içeriği öyle güzel işlemişki,
okurken bile kalbim paramparça oldu, bazen gözyaşlarımı tutamadım ve Cengiz Aytmatov adlı bir yazar olduğunu öğrendim. öğrendiğim kadarıyla hala hayatta saygılarımla |
| |
|
mehlika tuğ
|
Pazar,15.01.2006 12:45:20
|
|
| Bende bu sene tanıdım yazarı ne yalan söyleyim...Aslında dönem ödevim olmasaydı belkide hala tanımıyo olcaktım...Ama tanıdıgıma gerçekten çok mutlu oldum çünkü roman acayip sürükleyici geldi bana.Bence herkes okumali BEYAZ GEMİY'i........... |
| |
|
denız arslan
|
Pazar,11.12.2005 16:47:42
|
ıgrenç geldi başta |
| ilk olarak begenmedim ögretmenim yuzunden okudum her ne kadarda kötü olsada okuyunca güzel oldugunu anladım |
| |
|
orkun altınöz
|
Perşembe,08.12.2005 20:04:35
|
|
| ya bence kitap berbet diil berbat ötesi bu adam nasıl ünlü olmuş hayret???
|
| |
|
nuray nur
|
Pazartesi,21.11.2005 11:05:22
|
okuduğum için memnunum:) |
| harika bir kitap.. çocuk dünyasını sevenler için..o çocukla birlikte hayal dünyasına giriyorsun... ama acı bir son.. beyaz geminin ardından balık olmayı hayal eden yüreği buruk çocuk sonunda hayalini gerçekleştiriyor.. vee balık oluyor..
vesselam |
| |
|
duygu köroglu
|
Salı,01.11.2005 16:09:00
|
yazıkkk |
| Toplumumuz gençleri kitap okuma alıskanlıgını gittikce kaybetmektedir artık kitap okusalar bile çok saçma kitaplarokuyorlar cengiz aytmatov gibi türkedebiyatının devlerinden birinin kitabını beyenmeyen insanların kitap konusunda hiç bilgiliolmadıklarını düşünüyorum ayrıca beyaz gemide cengiz aytmatovun eserlerininden en beyenilenler arasında yer almalıdır bende 16 yaşında bir gencim ama hala kitap konusunda çok duyarlı oldugum kanaatindeyim hangi eserlerin beyenilmesi veyada beyenilmemeisi konusundada oldukça tecrübelioldugumu düşünüyorum |
| |
|
yenal dagcioglu
|
Pazartesi,17.10.2005 00:13:17
|
muthıs son |
| sonu trajik olan bu kitap bence olması gerekeni ortaya koyuyor.cocuk yasayıp dejenere olmaktansa yani o kotu gordugu insanlara benzemektense o kucucuk yerde hayatta kalıp yasaması için dedesi gibi yapmaktansa golde balık olmayı yani olmeyi tercih ediyor.kendi dunyası dısında gordugu bu alcaklıgı cocuk yuregi kabullenmiyor ve muthıs son.. |
| |
|
büşra özek
|
Pazartesi,10.10.2005 21:04:02
|
büşra özek |
| kitap hiç sürükleyici değil . ben kitabın adını duyunca ilginç birşey zannettim ama umduğum gibi çıkmadı
|
| |
|
mehmet yılmaz
|
Salı,20.09.2005 11:16:34
|
aytmatov |
| CENGİZ AYTMATOV OKUMAK YA DA OKUMAMAK...
“Cengiz Aytmatov okudunuz mu demiyorum!.. Adını duyan kaç kişi var aranızda?” Sınıfa girdiğimde bu soruyu sordum öğrencilerime... Bir-iki mütereddit parmak kalktı havaya. Onlar da beyhude bir çabayla,birkaç kelam edebildiler sadece. Hazin ama sıradan bir tablo bu... Öğretmenlik mesleğinin içinde olanlar böyle şeylere alışkın olmalılar. Saçma sapan kitapların en çok sattığı bir pop-nesilde ne Aytmatov tanınır,ne Cemil Meriç ne Cengiz Dağcı,ne Tanpınar ne de Tarık Buğra...
Halbuki Cengiz Aytmatov mühim bir yazar...Üstelik bu ehemmiyet yalnızca kendi ülkesi ya da Türk Dünyası için geçerli değil;bütün dünyanın en çok tanıdığı ve okuduğu yazarlardan birisi ve aynı zamanda bir Kırgız Türkü O...
Kuru bilgilerle dolu ansiklopediler ondan genellikle ”Dünyaca meşhur Kırgız yazarı,mütercim,gazeteci ve siyasetçi.12 Aralık 1928’de Kırgızistan’ın Talas eyaletine bağlı Şeker köyünde doğdu. Babası Törekul,annesi Necime’dir. Bişkek Veteriner Fakültesinden mezun oldu. Yazarlığa 1952’de başladı. Moskova Üniversitesi Edebiyat Bölümünü de bitirdi. 1959’da Kırgız Pravda’sı muhabiri oldu. “Dağlar ve Steplerden Masallar” adlı hikâye kitabıyla büyük şöhret kazandı. Kitap,1963’te Lenin ödülü kazandı. Bu ödül ayrıca onu,en genç Lenin ödüllü yazar yapmıştır.
Eserlerini Kırgızca ve Rusça kaleme alan Aytmatov,eserlerinin çoğunda tema olarak aşk,dostluk,savaş devrinin acıları ile Kırgızların gelenek ve göreneklerini işlemiştir. Totaliter sistemleri eleştiren eserler de vermiştir. Eserleri Türkçe’nin yanı sıra 150’den fazla dile tercüme edilerek milyonlarca baskıya ulaşan Aytmatov, 1958’de Kırgız Yazarlar Birliği Prezedyumu üyeliğine,1962’de Kırgız Sinematografi İşçileri Birliği Birinci sekreterliğine getirildi. 1966’da SSCB Yüksek Sovyeti üyeliğine getirildi. 1967’de SSCB Yazarlar Birliği Yürütme Kurulu Üyesi oldu. 1968’de Sovyet Devlet Edebiyatı ödülünü aldı. Aytmatov, halen Kırgızistan’ın Benelüks ülkeleri büyükelçiliğini de yapmaktadır.” şeklinde bahsediyor.
Müsaadenizle en baştaki kısma ricat edelim;öğrencilerime onu tanıtmak için anahtar bir filmden bahsediyorum. Başrollerini Türkan Şoray ile Kadir İnanır’ın paylaştığı, yönetmenliğini Atıf Yılmaz’ın yaptığı,meşhur film müziklerine ise Cahit Berkay’ın imza attığı “Selvi Boylum Al Yazmalım” filminin Cengiz Aytmatov’a ait aynı adlı hikâyeden senaryolaştırıldığını söylüyorum onlara. Daha bir şaşırıyorlar tabii;hatta alâkadar olmaya başlıyorlar da…
Henüz çocuk yaşlardayken İkinci Dünya Savaşı’nın acılarını cephe gerisinde yaşamış olan yazar halen hayatta. (kim bilir,belki de ölmesini bekliyoruzdur;ne de olsa yaşayanlara pek kıymet vermiyoruz!) “Gün Olur Asra Bedel” ve “Beyaz Gemi” adlı romanları MEB’in tavsiye ettiği 100 Temel Eser arasında yer alıyor...Uluslar arası Cengiz Aytmatov Vakfı Onur Başkanlığının yanı sıra DA(Diyalog Avrasya) Gazetesinin Yayın Kurulu Üyeliğini de yapan Aytmatov, uluslar arası diyalog çalışmaları içinde de yer almaktadır.
Benim kendisiyle tanışmam ise üniversite yıllarıma denk geliyor. (Tanışmak dediysem hemen heyecanlanmayın canım;kitaplarından bahsediyorum.) Lise edebiyat müfredatında yer almasına rağmen demek ki,ders hocamız müfredatı yetiştirememiş ya da o esnada bendeniz ders dinlemek yerine okulu asmakla iştigal ediyormuşum. İlk olarak Toprak Ana’yı okumuş,savaşın ne büyük bir felâket olduğunu ucundan kıyısından da olsa idrak edebilmiş ve abartısız söylüyorum bir hafta içersinde tam on kişiye de cebren ve hile ile okutmuştum kitabı. Sonra bir İstanbul seyahâti sırasında Beyaz Gemi’yi bir gecede bitirmiştim. Hikâyeyi okuyanlar bilir;efsane ve masallarla harmanlanmış bir duygu sağanağıdır ve ben uyuyup uyanıp,rüyalarla karışık okumuştum o güzel hikâyeyi…Ardından bazı edebiyat çevrelerince “dünyanın en güzel romanı” olarak takdim edilen bir şaheseri;”Gün Olur Asra Bedel” adlı romanını okudum üstadın…İşi bilenler söylemiş zaten,ayrıca bir şey demeye lüzum görmüyorum. Sonra Cemile,Dişi Kurdun Rüyaları,Yüzyüze ve diğerleri…
Üstelik bir kez de değil birkaç kez okudum bütün eserlerini…Sonra da taze bir Aytmatov sevdalısı olarak çevremdekilere okuttum.
Beşir Ayvazoğlu’nun ifadesiyle sosyal-psikolojiye “Mankurtizm” kavramını dahil eden Aytmatov her ne kadar farklı bir coğrafyada dursa da kendi ifadesiyle “köklerini Türkiye’de bulmuş bir Türk yazarıdır” ve “bizden niçin dünya çapında bir yazar çıkmıyor?” suâline verilebilecek en güzel cevaplardan birisidir. Ülkesinde milli bir kahraman olarak kabul edilen üstadı hadi Ruslar,Kazaklar,Azeriler falan bizden daha çok tanıyıp okuyorlar ve ben bunu anlayabiliyorum ama Almanya’da,Fransa’da,Benelüks ülkelerinde bile Türkiye’den daha çok tanınıp okunması doğrusu bizim için büyük bir ayıptır.
Ne dersiniz?Haksız mıyım?
AYTMATOV’UN TÜRKİYE’DE NEŞREDİLEN ESERLERİ:
Aytmatov’un eserleri halen Ötüken Neşriyat, DA Yayınları ve Cem Yayınevi tarafından basılmaktadır.
ROMAN: Gün Olur Asra Bedel, Beyaz Gemi, Dişi Kurdun Rüyaları, Elveda Gülsarı, Kassandra Damgası
HİKÂYE: Toprak Ana, Cemile, Erken Gelen Turnalar, Al Yazmalım Selvi Boylum, Yıldırım Sesli Manasçı,Yüzyüze, Deniz Kıyısında Koşan Ala Köpek, Cengizhan’a Küsen Bulut, Öğretmen Duyşen, Kızıl Elma, Deve Gözü, Asker Çocuğu, Beyaz Yağmur, Oğulla Buluşma
TİYATRO: Fuji-Yama
HATIRAT: Şafak Sancısı, Çocukluğum
Mehmet Yılmaz
|
| |
|
hüsamettin yaylı
|
Çarşamba,03.08.2005 16:32:35
|
kitap |
| kitaplar bu dille okunmayacağı gibi bu tür dillerinde kitaplardan öğrenilmediği kesin. Yorumlar kitapların nasıl okuduğunun delili gibi gözüküyor.Yazarımıza kitabından dolayı teşekkür ederim.böyle insanların yetiştirilmesi kolay olmuyor ülkemizde. Ayrıca yazılan yazıları okumadan internet ortamında yayınlanmasının doğru olmadığını düşünüyorum. çünkü birazda edep dahilinde olması gerekmekte. |
| |
|
melike eryol
|
Salı,29.03.2005 14:27:43
|
|
| kitabı okumaya yeni başladım fakat beni hiç sarmadı sadece okumak zorunda olduğum için okuyorum çünkü kitap benim vize ödevim ve ödev olarak bu kitabı seçtiğim için pişmanım.şahsen tavsiye etmiyorum |
| |
|
yasinilbay 58111153
|
Cumartesi,19.03.2005 17:34:37
|
mükemmel |
| bu kitabı en az üç kez okudum okudukça daha güzel olduğunu anladım.Bu kitabı beğenmeyen hayattan tat almıyor demektir. |
| |
|
hazal alkan
|
Cumartesi,26.02.2005 11:52:56
|
|
Bencede kitap hiç de iğrenç değil. Tabi ki herkesin görüşü farklıdır. Başında sıkılımış olsanda devamını oku bence. Ayrıca herkese de tavsiye edilecek bir kitap. Orada çocuğun durumunu ve mümin karakterini anlarsan çok hoş olduğunu da anlarsın.
|
| |
|
Ahmet Hamdi Yılmaz
|
Cumartesi,18.12.2004 21:16:30
|
yalnızlıktan dolayı mutsuzluk |
Bence kitap çok güzeldi. Çocuğun davranışları, içinde bulunduğu şartlar vb... OKUMAK isteyenler bence hemen okumalı.
|
| |
|
esra gül
|
Cuma,29.10.2004 13:32:56
|
|
Bence kitap hiç de iğrenç değil. Yazarın duru anlatımından bi şey anlamadıysan bu senin sorunun. Ama yine de bu senin görüşün tabi. Aytmatov'u daha önce okumamış olanlara şiddetle önerilir BEYAZ GEMİ... Saygılar.
|
| |
|
dilara morhayim
|
Pazar,06.06.2004 19:36:59
|
trajedi |
Kitap iğrençti sadece çocuk otlarla konuşup olağan donemini atlatmaya çalışıyor.
|
| |
|
Regina
|
Dağcı’da en çok dikkat çeken hususiyetlerden biri karısı Regina’ya olan bağlılığıdır. Eserlerinin Regina ile alakalı bölümleri yazılırken ikisi de torun sahibi olmuş sevimli ihtiyarlardır. Ömürlerinin kırk ya da kırk beş yılını birlikte geçirmiş birbirlerine bâr değil yar olmuşlardır. Dağcı karısını ilk günkü aşkla sevmekte, ondan söz ederken yeni açmış bir çiçeğe dokunur gibi hissetmektedir. Bütün gayretleri hayatı birlikteleştirmek ve bunu yaparken zorlaştırmamak üzerinedir. Dağcı’nın yazmasını teşvik eden ve ona müsamaha gösteren bir gölge gibi bazı yerlerde Regina. Bazı yerlerdeyse hayatın bütün anlamı.
|
Korkunç Yıllar
|
Henüz öğrenci iken, askere alınan ve ikinci Dünya Savaşı'na sürülen Kırımlı bir gencin, Teğmen Sadık Turan’ın acıklı hikâyesi. Roman, Teğmen Sadık Turan'ın hatıraları olarak anlatılmaktadır. Rusların zulmünden kaçarken Almanlara esir düşer ve esir kampında bir arada tutunmaya çalışan bir avuç arkadaşıyla Almanlar tarafından kurulan Türkistan Kurtuluş Lejyonuna katılır. Ruslarla Almanların arasında kalan ve birinden zulüm diğerinden iki yüzlülükten başka bir şey görmeyen Kırım Türklerinin yalnızlıkları…
|
|
Yorumlar(2) |
|
|
mehmet kahyaoğulları
|
Çarşamba,30.05.2007 23:33:08
|
|
| adama helal olsun be bu kadar güzel kitap yazmışya başka hiç bişey diyecek lafım yok adam bu kadar zor durumda iken kitap yazıyor |
| |
|
mehmet yılmaz
|
Salı,20.09.2005 11:36:08
|
iyi ki yazmış! |
| iyi ki yazmış denilecek bir yazar o...yitip gitmiş;ezilmiş,sürülmüş bir halkın asırlar sonraya bile ulaşacak sesi olmuş olan yazar hem yaşadıkları hem de yazdıklarıyla edebiyatın ne kadar büyük bir kuvvet olduğunun canlı ispatı gibi... |
| |
|
Yurdunu Kaybeden Adam
|
Esirlikten kurtulan ama hürriyetin tadına varamayan Cengiz Dağcı’yı anlatır.“Yurdunu kaybeden adam için hürriyetin bile bir manası kalmadığını şimdi anlıyorum. İçinde doğduğum, gülüp oynadığım yerlerde benim dilim konuşulmuyor artık. Bir zamanlar, o topraklarda dilimi konuşan insanların ne olduklarını da bilmiyorum. Son fırtına, ağacı devirdi. Bizler, uçurduğu birkaç yaprak, boşlukta yolunu şaşırmış, ümitsiz ve şaşkın, meçhul bir geleceğe doğru, yalpa vurup duruyoruz.”
|
|
Yorumlar(1) |
|
|
ırmak angün
|
Çarşamba,25.01.2006 12:49:56
|
|
| bana 10 kitap özeti lazım ltf çok kitap okuyan bana özetler göndersin irmak_angun@mynet.com |
| |
|
Onlar Da İnsandı
|
Bâkir Kırım köylerine kapılanan ve ilk fırsatta sığınmacı olduklarını unutarak talan ve yağmaya yönelen davetsiz misafirler. Yazarın çocukluğunun geçtiği köylerin destanı... Topraklarından kopmak istemeyenler dövüşürler; ama, akibetleri ölüm ya da sürgündür. Köyün boşaltılan evlerine Ruslar yerleştirilir. Kızıltaş köyü artık tükenmiş bir köy, terkedilmiş bir tarla gibidir. Roman, adını son cümlesinden almıştır.
|
|
Yorumlar(2) |
|
|
AHMET YILMAZ
|
Pazartesi,04.09.2006 23:00:50
|
UNUTULAN VATAN KIRIM |
| Büyük yazar Cengiz DAĞCI eserlerinde çoğunlukla kendi yaşadıklarını ve çevresinde yaşananları konu almıştır.Hüzünlü üslubunun nedeni sanırım budur.Bu romanda köylülerin Kala-mala dedikleri bir Rusla oğlu İvan'ın Kızıltaş köyüne gelişleri ve beraberinde getirdikleri bin-bir türlü musibet konu alınarak aslında Rusların Türk toprağı olan Kırım'ı ele geçirişine ait bir kesit verilmiştir.Bu kitap acılarla dolu Kırım'ın nasıl elden gittiğini anlatmaktadır.HER TÜRK GENCİ OKUMALIDIR.ÇÜNKÜ GENÇLERİMİZİN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU KIRIM DİYE BİR YERİN VARLIĞINDAN Bİ HABERDİR... |
| |
|
KORAY ÖZTÜRK
|
Çarşamba,09.03.2005 09:34:57
|
Türklerin hataları |
| Yeni bitirdiğim bu kitaptan öğrendiğim bir şey var. Türk milletinin fertlerinin en güzel duygulara ve düşüncelere sahip alçakgönüllü, kadirşinas, yardımsever ve de konuksever kişiler olduğu övünülesi bir gerçek olduğu gibi bunların aşırı derecede gözetilmesi, yer zaman ve kişi ayırdedilmemesi bazen çok büyük felaketlerin habercisi olabiliyor. Romanda Kırımlı soydaşların başına gelenlerin benzerini Türkiye'de de bizlere uygulamaya çalışmadılar mı? Türk milletine düşen artık daha mantıklı davranarak dostunu düşmanını ayırt etmek olmalı ve ona göre davranmak olmalıdır. YOKSA AŞIRI HOŞGÖRÜ, MERHAMET VE SAFLIK DERECESİNDEKİ İYİMSERLİK MİLLETİMİZE HUZUR DEĞİL BELA GETİRİR! |
| |
|
O Topraklar Bizimdi
|
“Her sayfası demeyeyim; hemen hemen her bölümü gerçek olaylar üzerine kuruldu. Köy hayatı ve toprak sevgisinden başlayarak, gitgide savaşlara ve ölüme uzanan zincirin her halkasında yaşamın ve yaşamanın sıcak soluğu var. Roman, bir bakıma, 1937 – 1945 yılları arası Kırım’ın ve Kırım Tatarları’nın tarihî aynasıdır. Romana büyük çaba harcandı; yazılırken ayrıca okur da düşünüldü. Roman kişilerinin çilekeş, korku ve tehlikelerle dolu hayatları şiirsel duygu ve sevilerle süslendi.”
|
|
Yorumlar(1) |
|
|
mehmet yılmaz
|
Salı,20.09.2005 11:18:49
|
cengiz dağcı ve futbol kültürü |
| Cengiz Dağcı mühim bir yazar...Yazarlığından da öte hayatıyla mühim bir yazar. Bir Kırım Tatar’ı...İkinci Dünya Savaşı’nı yaşamış ve savaş sonrası ülkesinden ayrılmak zorunda kalan yüz binlerce Kırımlıdan biri olarak Londra’ya yerleşmiş. Bütün kitapları Türkiye’de yayınlanmasına rağmen Türkiye’ye hiç gelememiş bir yazar. Halen hayatta ve seksen dört yaşında. “Onlar da İnsandı” adlı romanı MEB’in tavsiye ettiği 100 temel eser arasında yer alıyor...
Bütün bunları anlatmamdaki sebep Cengiz Dağcı örneğinden yola çıkarak,toplumdaki ve tabii ki futbolculardaki kitap okumama hastalığına atıfta bulunmak...
Dağcı futbola ilgi duyan bir insan... (Ne de olsa futbolun beşiğinde yaşıyor.) Yıllar önceki Fenerbahçe-Bordoeaux maçıyla ilgili “Yansılar” serisinde bir şeyler yazmıştı. Eski evinin de Chelsea’nin stadına yakın olduğunu biliyoruz. Fakat ben Dağcı ile ilgili bazı sebeplerden dolayı Türk futbolculara çok kızıyorum. Bakın birkaç örnek vereyim.
Mesela,Alpay Özalan birkaç sene Aston Villa’dan dolayı Londra’da yaşadı. Dağcı’yı ziyarete gitti mi demiyorum bile;varlığından haberi oldu mu acaba? Yine Mustafa İzzet ve Tugay Kerimoğlu da İngiltere’de futbol oynuyorlar. Hakan Şükür ve Hakan Ünsal da kısa bir müddet de olsa Ada’da top koşturdular. Acaba Türk edebiyatının en mühim isimlerinden birisi olan Cengiz Dağcı’dan ne kadar haberdarlardı? 1996’da Türk milli takımı Avrupa Şampiyonası için İngiltere’deydi. Herhangi bir iletişim imkanı oldu mu onlarla? Beşiktaş futbol takımı geçtiğimiz sene Chelsea ile oynamak için Londra’daydı. Ve o takımda Kırım Tatar’ı olan (keşke olmaz olaydı!) İlhan Mansız da vardı. Çok merak ediyorum;onunla diyaloğa geçen bir tek sporcu oldu mu?
Halbuki, Avrupalılar bu tür şeylere çok önem veriyorlar. Mesela,2003 yılında Trabzon üzerinden geçerken dağa çakılan ve pek çok İspanyol Barış Gücü askerinin öldüğü bir uçak kazası yaşanmıştı. Bu hadiseden sonra Trabzonspor’la oynamak için şehre gelen Villareal ve Athletic Bilbao takımlarının (hem de BASK bölgesi takımı olmasına rağmen) yönetici ve futbolcuları uçağın düştüğü sahaya gitme inceliğini gösterdiler.
Kafanızı şişirdim kusura bakmayın...Benimkisi bir sitem işte...
Cengiz Dağcı’ya “Türkçe’yi nerede öğrendiniz?” diye soran gazetecilerin olduğu, dünyanın en çok okunan üç yazarından birisi olan Kırgız Türk’ü Cengiz Aytmatov’u bile doğru dürüst tanımayan bir ülkenin sporcularından böyle bir davranış beklemek safdillik olur galiba!
mehmet |
| |
|
Anneme Mektuplar
|
“Ağır bir taş gibi oturdu Anneme Mektuplar yüreğimin üstüne yıllarca. Eserin yayınlanmış şekli elime geçince ruh dinginliği içinde buldum kendimi; taş âniden kaldırıldı, yara kapandı ve üstüme hoş bir hafiflik kondu… Bugüne değin söylemek istediğim şeyleri, beni mutlandıran, beni üzen, beni ayakta tutan ve yaşamama yardım eden şeyleri, “Anneme Mektuplar”da söyledim…”
|
|
Yorumlar(2) |
|
|
bahtiyar yılmaz
|
Perşembe,02.11.2006 12:18:30
|
|
Yaşlı bir insanın geçmiş yaşamını sağ olmayan annesine yazdığı mektuplarla anlattığı kitap anneme mektular... Mektupların aslında yaşamayn bir insana yazıldığını başlangıçta anlayamıyorsunuz. Ama kitabın sonraki sayfalarında bunu anladığınızda beyninizden vurulmuşa dönüyorsunuz. Kitabın geneline sinmiş bir hüzün atmosferi daha kitabı alır almaz etrafınızı kuşatıyor. Ama bu hüzün tabiri cazse sıcacık bir hüzün ve bu içinizde anlatıcıya karşı bir şefkat oluşturuyor. Kitabın ana ekseni bir ise talebesinin öğretmeniyle yaşadığı aşk oluşturuyor. İlk aşk ve sonu hüsranla biten bir aşk ve bu nedenle son aşk. Kitabın okunmasını herkese tavsiye ederim.
|
| |
|
ahmet şevki kaya
|
Perşembe,02.11.2006 12:04:26
|
|
Okuduktan sonra mutluluk hüzün umut vb. duygularımı tanımlamaya çalışırken hep kitabın ana karakterini düşündüğüm kitap. Hani 3 kez okunması gerken kitaplar vardır ya bir 15 in bir 30 unda bir 45 inde. Öyle bir kitap ve her seferinde farklı şeylerin anlaşılacağı... Kitabı ilk kez okurken çok etkilenmiştim ve yıllar gektikçe bıraktığı etkinin daha da derinleştiğini gördüm. Zira sevinçlerimde hüzünleride hep bu kitaptı tanımlama kaynağım. Ve kuşkusuz aşkı ararken... Aşkı ararken hep bu kitaptakine benziyor mu acaba diye düşündüm? Eğer duygularım saf ınkine benziyorsa ve eğer umut ettiğim kişi iye gibi biriyse işte o zaman buna değerdi. Çünkü bir sevgi yıllar geçtikçe hala ilk günkü gibi canlıysa gerçekten sevgidir.. Kitabın verdiği bu okuyana... Ama şunu da unutmamak gerek; eğer bir kitaptakini hayatta bulmak istiyorsanız asıl o zaman başından kaybetmişsiniz demektir.. Ve sanırım kitapta beni en çok çeken şey ve her okuyuşumda tekrar etkilenmemi sağlayan şey kitapta sanki gerçek bir hayatın olması ve bir insanın hayat eyrinin bu kadar gerçeğe yakın işlenmiş olması...
|
| |
|
Ölüm ve Korku Günleri
|
Polonya’daki esir kampı günlerinde şahit olunanlar ve tutulan notlar… İkinci Dünya Savaşı'nda Alman işgali altındaki Polonya... Millî ayaklanma ve bunun kanla bastırılışı... Dağcı, bu şartlar altında Varşova'da yaşanmış bir insanlık dramını gözlerinizin önüne getiriyor...
|
|
|  |
|
|
 |
EN SON ÇIKANLAR |
|
 |
 |
 |
| Attilâ |
Peyami Safa,
Tarihi Roman |
|
|
|
|
|